Kolik lidí využívá mobil pro vyhledávání webových stránek? Jaké má výhody mobilní marketing? Dočtete se v tomto článku.
Podle nejnovějšího výzkumu NetMonitoru se návštěvnost webových stránek z tabletů přehoupla přes milion uživatelů a 2,8 milionů uživatelů používá k surfování po internetu mobil. Nejčastěji jsou vyhledávány zpravodajské weby, domovské stránky portálů a bulvární magazíny. Počet zobrazení stránek z mobilních zařízení se neustále rychle zvyšuje – z tabletů se meziměsíčně zvyšuje o 5 milionů. Další zajímavý údaj je, že počet návštěv internetových stránek je vyšší o víkendech. Nejvyšší nárůst zaznamenalo sledování multimediálního obsahu. To jsou zajímavé údaje, které využívá také mobilní marketing.
Výhody mobilního reklamního sdělení
Proti klasickému internetovému marketingu má mobilní marketing několik výhod. Chytrý telefon nebo tablet nosí stále u sebe čím dál víc lidí a tráví na něm stále více času, ať už prací nebo zábavou. Mobilní reklamní sdělení je pak vnímáno osobněji a pozitivněji. Výhody mobilního marketingu můžeme shrnout do zkratky MAGIC:
Mobile – mobilní
Anytime - kdykoliv dostupný
Globally – globální
Integrated – integrovaný
Customised – přizpůsobený potřebám spotřebitele
Formáty mobilní reklamy
Mezi už klasické formy mobilní reklamy patří využívání SMS, MMS, obrázky, hry apod. S příchodem chytrých telefonů a s připojením k internetu se možnosti mobilní reklamy rozšířily prostřednictvím nejrůznějších aplikací a LBS (location based services) s velmi účinným cílením díky poloze uživatele.
Uživatelé, kteří právě prochází kolem kamenné prodejny, dostanou SMS s nabídkou, která má za cíl podpořit impulzívní nákupy. Podle nejnovějších studií firmy InReality 75% zákazníků vytáhne mobil i v kamenném obchodě, což je velká výzva pro obchodníky. Návštěvníci totiž porovnávají ceny, sledují nákupní seznamy, sdílí fotografie produktů, hledají informace o zboží, využívají slevové kupóny atd.
Lidé různého věku už dávají přednost digitálu před televizemi. Přesun ke konzumování digitálního obsahu se netýká jen mladé generace. Pro marketéry je u digitálu výhoda lepší měřitelnosti než u televizního vysílání.